GROEPSTRAINING

 

In de groepslessen ligt de nadruk op het creëren van the Vibe. Je traint altijd verantwoord en onder professionele begeleiding, ongeacht je niveau of leeftijd. Elke groepsles duurt een uur. Om de kwaliteit te kunnen garanderen heeft elke groepsles bovendien een maximale capaciteit van 12 personen.

 

Hieronder een opsomming van het soort groepstrainingen:

Circuit Training

In Circuit training spreken we het volledige lichaam aan en werken we met verschillende ‘stations’. We doorlopen een full body schema waarin we alle spieren aanspreken en werken zowel op kracht als op uithoudingsvermogen.

Ideaal voor mensen die niet vaak kunnen sporten omwille van een tijdsgebrek. Kortom: leuk sporten in groepsverband op een afwisselende en uitdagende manier.

 

Krachttraining

Het doel van krachttraining is het vergroten van je spiermassa en het versterken van het lichaam. De focus ligt op belasting en het uitvoeren van de oefeningen met zwaardere gewichten.

De krachttraining is toegankelijk voor iedereen en kan worden aangepast worden aan elk niveau. Bovendien verlies je met krachttraining sneller vetmassa, omdat spieren meer calorieën verbranden in rust dan vetweefsel. 

 

Bootcamp

Een bootcamp is een HIIT of High Intensity Interval training. Dit wil zeggen dat je verschillende oefeningen uitvoert aan hoge intensiteit. We spreken zoveel mogelijk spiergroepen aan en combineren kracht en uithouding.

Een HIIT verhoogt het metabolisme en genereert een hoog afterburn effect. Hierdoor blijft je lichaam tot 2 dagen na de training meer calorieën en vetweefsel verbranden.

Core & Fundamentals

In deze groepstrainingen ligt de focus op het versterken van de core en het aanleren van basisoefeningen en technieken. De core omvat alle spieren in het centrum van je lichaam en bestaat uit maar liefst 29 spieren, onderverdelen in de rechte, schuine en diepe buikspieren, de rechte en diepe rugspieren en de grote en kleine bilspieren. Ze vormen als het ware het korset van je lichaam.

Het versterken van de core zorgt voor stabiliteit en vermindert last in de onderrug. Ideaal voor mensen met rugklachten en/of dagdagelijks bureaujobs en beginners in de fitnesswereld. 

 

Powerlifting

In de powerlift sessies ligt de focus op maximale kracht, correcte techniek, een beperkt aantal oefeningen en minder herhalingen. Zowel geschikt voor mensen die de juiste techniek willen aanleren en sterker willen worden als voor de meer ervaren lifters.